Во угостителството, каде конкуренцијата на пазарот е навистина голема, грешките не се простуваат. Наизглед секој ден, има наслов кој најавува банкрот, отпуштање или затворање на бизнис кој влијае на еден од најомилените американски брендови. Последен пример е големиот синџир ресторани Црвени Јастог, специјализиран за продажба на морски и морски плодови. Затворањето на овој ресторан предизвика вистинско неверување кај Американците, особено кај оние кои знаат дека тој почнал да функционира уште во 1968 година.
Се обидовме да откриеме зошто големите синџири и ресторани се борат да го задржат својот бизнис. Минатиот месец, Red Lobster поднесе барање за Поглавје 11 откако затвори речиси 100 свои продавници. Cracker Barrel, кој има ресторани во 45 американски држави, забележа пад на акциите во текот на изминатата година. Некогаш растечкиот синџир Boston Market, кој имаше дури 1.200 локации во текот на 1990-тите, сега е намален на само дваесетина.
Што се крие зад ова масовно затворање?
Ова е доказ дека вирусот на инфлација е сè уште силен и дека успеа повторно да ја зарази американската економија по пандемијата кога светот влезе во рецесија, токму за тоа зборуваат ваквите нагли пресврти и затворања на најголемите. Синџирите за снабдување осакатени од исклучувањето на пандемијата COVID не се опоравија. Трошоците за храна, особено за протеините како пилешко, говедско и морски плодови, се зголемени за 30 до 40 отсто во последните 36 месеци. Најлошо од сè за ресторанската индустрија, клиентите не се вратија по повторното отворање.
Затворањето на деловните активности и социјалното дистанцирање ги принудија луѓето да го променат начинот на исхрана. Шеесет милиони Американци, огромна популација постари од шеесет години, беа принудени да ги користат своите паметни телефони за да нарачаат вечера за прв пат во 2020 година. Потрошувачите кои консумирале најмногу од оваа храна сметале дека е поудобно да нарачаат храна и ја консумирале пред телевизор.
Ова значи дека помалку луѓе излегуваат на ручек или се среќаваат со колеги за вечера после работа. Ова беше катастрофално за бизнисите кои инвестираат во локации од тули и малтер. Рестораните во урбаните локации се особено погодени бидејќи нивните скапи локации повеќе не добиваат доволно пари за да платат кирија.За да преживеат, многумина мораа да се трансформираат во комерцијални кујни специјализирани исклучиво за носење.
Што носи иднината
Некои компании ќе мора да банкротираат, целосно да се реорганизираат и да се преселат во поевтини области. Сепак, нема ништо да се направи кога потрошувачите едноставно одбиваат да трошат. Генерално, платите не држат чекор со инфлацијата и Американците бараат поевтини алтернативи. Дури и највисокиот синџир за секојдневни бургери БургерФи сега се бори да преживее и размислува за опции за банкрот во услови на остар пад на продажбата. Во оваа економија, односно во бизнисот со ресторани, „супериорниот Мекдоналдс“ е луксуз што многумина повеќе не можат да си го дозволат.
Во септември, Њусом потпиша закон со кој се зголемува минималната плата за работниците во брза храна од 16 долари на час на 20 долари на час, што ги прави повеќедецениските бизниси непрофитабилни преку ноќ. Трговска група од Калифорнија процени дека извршната наредба во стилот на Мадуро потпишана од гувернерот на Калифорнија доведе до отпуштање на речиси 10.000 работници дури и пред законот да стапи на сила на 1 април. Франшизата од западниот брег Бургер Кинг со 140 ресторани најави дека ќе ги замени работниците во живо со дигитални киосци за да примаат нарачки. Главниот оператор на Pizza Hut ги елиминираше услугите за испорака и отпушти илјадници возачи.
Сега, само 90 дена од почетокот на новиот режим, бизнисите паѓаат како муви. Претходно овој месец, мексиканскиот синџир Rubio’s Coastal Grill објави дека затвора 48 ресторани во земјата поради „зголемените трошоци за водење бизнис“. Blaze Pizza ги затвора своите локации во Калифорнија и го преместува своето седиште од Пасадена во Атланта за да ја намали својата даночна стапка за повеќе од една третина. Екстремно левичарската влада на Њусом е целосно исклучена од реалноста на инфлацијата – а гувернерот ја има „крвта“ на овие пропаднати бизниси на рацете, велат рестораните.
Покрај големите синџири со сличен профил, има и помали ресторани. Applebees, Outback Steakhouse и Carrabba’s се меѓу другите синџири на ресторани што се затворија во некои заедници. Надоместоците за обработка на кредитни картички поврзани со сметките не ги олеснуваат работите, велат експертите. „Рестораните кои имаа проблеми со нивната конкуренција ќе увидат дека конкуренцијата ќе ги стави надвор од бизнисот“, рече Кантор.
Ресторан Бизнис онлајн објави претходно оваа година дека цените на менито во рестораните со целосна услуга скокнале за речиси 4 отсто во текот на изминатата година, додека цените во рестораните за брза храна се зголемиле за нешто повеќе од 5 отсто во исто време. Споредувањето на ова со цените на храната дома, кои поскапеа само за 1 отсто, покажува јасна пресметка.