Популарните западни фармацевтски производи за лекување болести, вклучително и рак и дијабетес, се погодени од ескалацијата на трговската војна меѓу САД и Кина, според анализата на Ројтерс на податоците од Кинескиот регулатор. Во петокот, Кина објави дека ќе ги зголеми тарифите за увоз на американски стоки на 125%, одговарајќи на одлуката на американскиот претседател Доналд Трамп да ја издвои втората по големина економија во светот за највисоките царини. Дополнително, администрацијата на Трамп истражува дали увозот на фармацевтски производи ја загрозува националната безбедност на САД, што може да резултира со воведување царини за овие производи. Големите фармацевтски компании – вклучувајќи ги Астразенека, Санофи, ГСК и Ели Лили – имаат најмалку една американска фабрика за нивните лекови што се продаваат во Кина, според записите од кинеската национална администрација за медицински производи.
Во Индијана, Астразенека има фабрика каде што се произведува нејзиниот најпопуларен лек за рак, дурвалумаб, додека Ели Лили таму го произведува својот познат лек за дијабетес и контрола на тежината, тирзепатид, покажаа податоците. Северна Каролина е цитирана во истиот извор како и местото на производство на антителото нирсевимаб за спречување на респираторниот синцицијален вирус (RSV) на Астразенека и Санофи, како и комбинираниот лек за ХИВ на ГСК Довато (долутегравир/ламивудин). Записите што ги прегледа Ројтерс не наведуваат колку од американското производство се извезува во Кина. Експертите велат дека кинеските царини за американските производи би можеле да доведат до зголемени цени или ограничени залихи на некои лекови.
„Во зависност од производите, пациентите и потрошувачите во Кина би можеле да бидат многу погодени од царините бидејќи местото на производство на лекови не може да се премести за толку кратко време“, вели Ерик Јандрашиќ, шеф за трговски односи во швајцарската фармацевтска и биотехнолошка деловна асоцијација Сајнс Индустрис. Пекинг го замрзна увозот од Боинг – Претходно, Пекинг ги повика и кинеските авиокомпании да ги прекинат испораките на авиони од „Боинг“, објави Блумберг, откако веќе побара од нив „да го прекинат секое купување авионска опрема и делови од американски компании“. Американскиот претседател Доналд Трамп воведе царини од 145% за кинески производи. Како одговор, Кина одговори со царини од 125% за американските увезени производи. Наредбата за замрзнување на приемот на авионите беше дадена откако беа воведени дополнителни царини за американските производи.