Коосновачот на Xpeng, Хе Ксијаопенг, вели дека бројот на нови електрични возила опремени со високо автоматизирани функции за помош на возачот што се продаваат во Кина се зголеми за само една деценија и сега ги надминува своите врсници на Запад. Ако сакате да знаете зошто технолошки најнапредните автомобили моментално се произведуваат во Кина, а не во САД или Европа, два броја го опишуваат опасно темпо на иновации таму.” Коосновачот на Xpeng, Хе Ксијаопенг, вели дека бројот на нови електрични возила опремени со високо автоматизирани функции за помош на возачот што се продаваат во Кина се зголеми за само една деценија и сега ги надминува своите врсници на Запад. Ако сакате да знаете зошто технолошки најнапредните автомобили моментално се произведуваат во Кина, а не во САД или Европа, два броја го опишуваат опасно темпо на иновации таму.
Педесет ја претставува стапката на пенетрација на таканаречените нови енергетски возила (NEVs) како дел од севкупниот кинески пазар. Со други зборови, EV или plug-in хибрид го сочинуваат секој друг нов автомобил продаден минатата година. Вториот број, 55,7, го претставува процентот на продадени NEV-ови минатата година кои беа опремени со автоматизирани системи за помош при возење „hands-off“, слични на карактеристиките како Full Self-Driving на Tesla или BlueCruise на Ford. За да го ставиме тоа во перспектива, кога He Xiaopeng помогна да се најде кинескиот производител на електрични возила XPeng на листата на Њујорк во 2014 година, овие бројки беа и под 1%.”
„Може да се каже дека во Кина се забележани големи подобрувања во развојот во изминатата деценија“, рече Хе, говорејќи во вторникот на неговата глобална вечер на брендот што се одржа оваа година во Хонг Конг, каде што неговото премиум семејно комбе X9 беше ѕвезда на шоуто. Десет години можеби изгледаат како доста време во индустријата за потрошувачка електроника, но во автомобилскиот бизнис опседнат со безбедноста, тоа е приближно времетраење од еден целосен животен циклус на производот, почнувајќи од дизајнот на нов модел и завршувајќи со неговата последна година на производство.”
За споредба, вкупната продажба на ЕВ и plug-in хибриди во САД е само приближно 11% од нејзиниот пазар на лесни возила, а Европа е повисока од 23%. Кога станува збор за функциите за помош на возачот, тешко е да се најдат директно споредливи статистики. Но, со користење на Tesla како прокси, технолошки најнапредната функција за „отпуштање раце“ е присутна во можеби само една четвртина од нејзините автомобили, а извршниот директор Илон Маск ја намали цената двапати за да ја поттикне побарувачката. Американските и европските креатори на политики сега се принудени да наметнуваат високи тарифи за да спречат нивните домашни пазари да бидат преплавени со прифатливи кинески ЕВ.”
Но, извршниот директор Тој е оптимист за XPeng да има влијание и во странство: „Во текот на следната деценија имаме за цел повеќе од половина од нашите продажби да доаѓаат од странство, стремејќи се навистина да доминираме како водечки кинески извозен бренд од средна до висока класа“. Неодамна, Volkswagen – со децении неприкосновен лидер на пазарот во Кина, благодарение на предноста на првиот двигател – влезе во директно партнерство со He’s XPeng. Кој е тој Ксијаопенг? Со парите што ги заработи од продажбата на популарниот провајдер за мобилни прелистувачи UCWeb на Alibaba, тој го лансираше производителот на ЕВ XPeng.”