Занаетот се соочува со сериозни предизвици, од недостаток на работна сила до зголемена автоматизација и технолошки промени. Најновиот извештај за автомобилско образование од Институтот за автомобилска индустрија (IMI) открива дека во последниот квартал од 2024 година, квалификациите во автомобилската индустрија се намалиле за четири проценти во споредба со претходната година. Намалувањето на бројот на издадени квалификации продолжи и во 2025 година, а во првата половина од учебната 2024/25 година (септември-март), забележано е вкупно намалување од три проценти во однос на претходната година на бројот на започнати чиракувања во автомобилската индустрија.
– Со зголемувањето на бројот на возила на патиштата во Велика Британија и намалувањето на бројот на техничари обучени за нивно поправање и одржување, возачите во Велика Британија се соочуваат со зголемен ризик да не можат да најдат некој квалификуван правилно да се грижи за нивниот автомобил – изјави Ема Кариги, раководител на истражувањето за кариери и инклузија во IMI, пишува Auto Express. Кариги рече дека таквото сценарио „создава совршена бура за безбедноста на патиштата во Велика Британија“, со помалку достапни техничари, што значи дека сопствениците имаат поголема веројатност да возат оштетени и потенцијално опасни автомобили. Па што се случува? Според IMI, главните падови на техничките квалификации се во областите на механика, електрична енергија и опрема (MET), како и поправка по несреќи- пишува Блиц.
Обратно, најголемиот фокус сега се чини дека е на обуката за електрични возила, при што квалификациите за електрични и хибридни возила сочинуваат речиси половина (44 проценти) од сертификациите во последните три месеци од минатата година. Сепак, вкупниот број на квалификации за електрични возила е намален за шест проценти во 2024 година во споредба со 2023 година, што е далеку од идеално кога ќе се земе предвид значителниот број нови електрични возила што се појавуваат на патот. Гаражите сега се исто така предмет на неодамнешното зголемување на придонесите за национално осигурување, што значи дека помалку луѓе можат да најдат средства за вработување на повеќе механичари. Ситуацијата ја влошуваат вртоглавите цени на енергијата и опремата, што на крајот ги става фирмите за одржување автомобили под дополнителен притисок и е во опасност од затворање. Сепак, работите би можеле да се подобрат, бидејќи владата неодамна објави реорганизација на финансирањето на програмите за обука; пратеничката, министерката за образование Бриџит Филипсон, рече дека наскоро ќе има дури 120.000 нови чиракувања и можности за обука во сите сектори пред следните општи избори, што е клучно, со оглед на тоа што податоците од IMI сугерираат дека фирмите во моментов се фокусираат на надградба на постојниот персонал, наместо на регрутирање и обука на нов персонал.