Овој занает се соочува со сериозни предизвици – од недостиг на работна сила, до зголемена автоматизација и забрзани технолошки промени. Најновиот извештај за автомобилско образование од Институтот за автомобилска индустрија (IMI) покажува дека квалификациите во секторот во текот на последниот квартал од 2024 година се намалиле за четири проценти во споредба со претходната година.
Ова е во спротивност со зголемувањето од шест проценти на вкупниот број на професионални технички сертификати и укажува на она што IMI го опишува како „долгорочно забавување“ на приливот на нов персонал во секторот.Трендот на намалување продолжи и во 2025 година. Во првата половина од учебната 2024/25 година. (од септември до март), имаше пад од три проценти во бројот на започнати чиракувања во автомобилската индустрија во споредба со истиот период минатата година.
– Со зголемувањето на бројот на возила на патиштата во Велика Британија и намалувањето на бројот на техничари кои се обучуваат за нивно одржување и поправка, возачите се изложени на сè поголем ризик да не можат да најдат квалификувано лице кое правилно ќе се грижи за нивните автомобили – рече Ема Кариги, раководител на истражувањето за кариери и инклузија во IMI.
Кариги додава дека ова сценарио „создава совршена бура кога станува збор за безбедноста на патиштата во Велика Британија“, бидејќи помалку достапни техничари значи дека повеќе луѓе имаат поголема веројатност да возат оштетени и потенцијално опасни возила.IMI истакнува дека намалувањето на бројот на квалификации е најизразено во областите механика, електроника и опрема (т.н. МЕТ), како и во секторот за поправка на оштетени возила.
Спротивно на тоа, се чини дека најголем акцент во моментов се става на обука за електрични возила – дури 44 проценти од сертификатите издадени во последните три месеци од 2024 година биле поврзани со електрични и хибридни возила- пишува Каматица. Сепак, ниту таму нема многу причини за оптимизам – вкупниот број на квалификации за електрични возила се намалил за шест проценти во 2024 година во споредба со 2023 година, што е загрижувачко со оглед на зголемениот број електрични возила на патиштата.
Во исто време, автосервисите се дополнително погодени од неодамнешното зголемување на придонесите за национално осигурување, па затоа помалку од нив имаат капацитет да вработат нови автомеханичари. Ситуацијата е дополнително влошена од високите трошоци за енергија и опрема, што ги доведува многу компании на работ на опстанок.Сепак, постои зрак надеж. Владата на Велика Британија неодамна објави реконструкција на финансирањето за обука, а министерката за образование Бриџит Филипсон објави отворање до 120.000 нови места за обука и чиракување во сите сектори пред следните општи избори.Ова може да биде клучно, со оглед на тоа што, според IMI, компаниите во моментов најмногу инвестираат во надградба на постојниот персонал, додека новите работни места ретко се вработуваат или обучуваат.