Ормутскиот теснец се смета за најважната светска рута за превоз на нафта. Непријателствата меѓу Иран и Израел предизвикаа загриженост дека протокот на сурова нафта низ тесниот воден пат би можел да биде забавен. Теснецот е клучен воден пат кој се наоѓа меѓу Оман и Иран, поврзувајќи го Персискиот Залив со Оманскиот Залив и Арапското Море. Американската администрација за енергетски информации го опишува како „најважната транзитна точка за нафта во светот“.
Во најтесната состојба, водниот пат е широк само 33 километри, а бродската лента е широка само две милји во двата правци, што го прави преоптоварен и опасен. Огромни количини сурова нафта, која земјите од ОПЕК, како што се Саудиска Арабија, Обединетите Арапски Емирати, Кувајт и Ирак, ја вадат од нафтените полиња низ регионот на Персискиот Залив и ја консумираат низ целиот свет, минуваат низ теснецот. Според консултантската куќа за енергетски и товарен пазар „Вортекса“, се проценува дека дневно низ теснецот минуваат околу 20 милиони барели сурова нафта, кондензат и гориво, објави ДВ.
Катар, еден од најголемите светски производители на течен природен гас (ЛНГ), исто така го користи теснецот за извоз на својот гас. Конфликтот меѓу Израел и Иран повторно го стави прашањето за безбедноста на теснецот во центарот на вниманието. Иран во минатото постојано се закануваше дека ќе го затвори Ормутскиот теснец за сообраќај како одговор на притисокот од Западот. Сепак, откако избувнаа борбите меѓу Израел и Иран, немаше големи напади врз комерцијалниот бродоградба во регионот. Сепак, сопствениците на бродови се сè повнимателни во користењето на овој воден пат, некои бродови ги зголемија безбедносните мерки, а други, како што објави новинската агенција АП, ги откажаа рутите што водат низ овој теснец. Во меѓувреме, цените на танкерите за бродови што превезуваат сурова нафта и рафинирани производи од регионот скокнаа во последните денови, пренесува Н1 Хрватска.