Шпанија и Мароко повторно ја активираа амбициозната идеја за изградба на подводен тунел долг 14 километри, кој би ги поврзал двата континенти преку Гибралтарскиот Теснец. Овој стратешки инфраструктурен мегапроект има за цел да воспостави директна копнена врска меѓу Танџер и Тарифа, овозможувајќи патување со брз воз и транспорт на стока меѓу Европа и Северна Африка.
Тунелот би минувал под морското дно на Гиблатарскиот Теснец
Овој тунел, замислен како двонасочна транспортна врска што ќе вклучува и железница и товарен сообраќај, се очекува да ја револуционизира меѓуконтиненталната мобилност и трговија. Идејата првпат се појави уште во 1979 година, но поради технолошки и геополитички пречки беше ставена во мирување. Денес, со напредокот на инженерството и нови извори на финансирање, плановите повторно добиваат на интензитет.
Тунелот би минувал под морското дно на Гибралтарскиот Теснец, на длабочина од околу 300 метри, со што би станал првата директна копнена врска меѓу Европа и Африка. Двата брега се оддалечени само 14 километри по воздушна линија, што го прави проектот технички остварлив, иако предизвикувачки. Според најновите информации, владите на Шпанија и Мароко веќе оформиле заеднички работни групи за прецизно планирање на трасата, проценка на трошоците и изработка на предфазна техничка студија. Првичните проценки укажуваат на трошоци од неколку милијарди евра, со потенцијална поддршка од Европската Унија и меѓународни инвестициски фондови.
Проектот има и големо геополитичко значење. Освен што ќе го олесни патувањето и ќе го засили економскиот раст на двете земји, се очекува да игра клучна улога во поврзувањето на Северна Африка со поширокиот европски пазар. Оваа врска би значела и нов импулс за туризмот, културната размена и политичката соработка. Ако реализацијата започне во наредните години, подводниот тунел под Гибралтарскиот Теснец би можел да стане едно од најзначајните инженерски достигнувања на 21. век – симбол на поврзаност, визија и заедничка иднина.