Авиокомпаниите повеќе нема да имаат право да одбијат барање за надомест на штета, наведувајќи „вонредни околности“, освен ако не можат да докажат дека ги презеле сите разумни чекори за да спречат прекин на сообраќајот. Министрите за транспорт на земјите членки на ЕУ постигнаа договор на состанокот во Луксембург за предлог за ревидирање на прописите за патнички услуги во воздушниот сообраќај, со цел да се постигне рамнотежа помеѓу интересите на патниците и авиопревозниците – пишува Каматица. Врз основа на оваа договорена позиција, Советот на ЕУ ќе преговара со Европскиот парламент за конечниот текст на законот. Европската комисија предложи ревизија на правилата уште во 2013 година, но политички договор беше постигнат дури сега.
Според договорот, во случај на прекини во сообраќајот, авиокомпаниите ќе мора да им понудат на патниците алтернативни летови или други средства за превоз до посакуваната дестинација – што е можно поскоро. Доколку тоа не го сторат во рок од три часа од настанувањето на проблемот, патниците ќе имаат право да најдат алтернатива и да побараат враќање на парите – до 400% од оригиналната цена на билетот. Според новите правила, патниците ќе имаат право на надомест од 300 евра ако има доцнење од повеќе од четири часа на линии пократки од 3.500 километри во рамките на ЕУ. За подолги патувања од 3.500 километри, надоместокот изнесува 500 евра ако доцнењето трае повеќе од шест часа.
Во случај на откажување на летот, патниците ќе можат да бараат надомест доколку бидат известени за откажувањето помалку од 14 дена пред поаѓањето. Во тој случај, компаниите ќе бидат обврзани да им обезбедат на патниците однапред пополнети обрасци за поднесување барања за надомест на штета. Исто така, усвоено е решение за честата практика на авиокомпаниите да им одбијат на патниците да се качат на повратниот лет доколку не го користеле појдовниот – сега ова треба да биде забрането, а патниците ќе имаат право на надомест на штета. Во случај на доцнење, авиокомпаниите ќе мора да организираат помош за патниците – да обезбедат освежување, храна и сместување. Доколку не го сторат ова, патниците имаат право сами да ги организираат потребните услуги и последователно да побараат враќање на парите.