Германија е прва во Европа по продажба на електрични велосипеди. На пример, 54 проценти од вкупниот број велосипеди продадени во оваа земја се електрични, додека во Шпанија тоа е 18 проценти. Станува збор за податоците на консултантската компанија EJ, презентирани на саемот за велосипеди Eurobajk, кој започна денес во Франкфурт. Имено, во Германија минатата година беа продадени електрични велосипеди со вкупна вредност од 5,4 милијарди евра, што е речиси половина од 12-те милијарди евра, колку што изнесуваше вредноста на сите електрични велосипеди продадени минатата година во Европа.
Сепак, бумот на продажбата на сите велосипеди, кој започна со пандемијата на коронавирусот, заврши и во Германија. Имено, продажбата се намали во 2024 година, што се случи за прв пат во последните неколку години. Минатата година беа продадени 3,85 милиони велосипеди, што е значително помалку отколку во 2022 година, кога беа продадени рекордни пет милиони велосипеди. Сепак, приходите на велосипедската индустрија се зголемија за 58 проценти од 2019 година, последната година пред пандемијата. Просечната цена на електричен велосипед во Германија беше за 10 проценти пониска во 2024 година, односно изнесуваше 2.650 евра. Во меѓувреме, велосипедите за на чакал и на пат стануваат сè попопуларни, што предизвикува зголемување на нивните цени, пишува тагесшау, пренесува Кликс.ба.
Иако приходите на велосипедската индустрија се намалија за 10% во 2024 година на околу 6,3 милијарди евра, тие останаа 58% повисоки отколку во предпандемиската 2019 година. Остатоци од бумот вклучуваат релативно полни залихи, кои се расчистуваат бавно. Како резултат на тоа, просечната цена на електричен велосипед се намали за 10% минатата година на 2.650 евра, според Германското здружение на велосипедска индустрија. Сепак, електричните велосипеди сè уште чинат повеќе од пет пати повеќе од традиционалниот велосипед (500 евра). Инаку, продажбата на детски и младински велосипеди нагло падна во 2024 година, намалувајќи се за 17% на 145.000 единици. Се посочува дека растечкиот пазар на половни велосипеди и трендот кон помала физичка активност кај децата и тинејџерите би можеле да бидат фактори што придонесуваат за тоа. Севкупно, авторите на студијата очекуваат пазарот на велосипеди да се опорави, делумно поттикнат од електричните велосипеди. „По бумот во последните години, ќе има потреба од замена“, рече Константин Гал, управувачки партнер во EЈ.