Со оглед на тоа што кинеската економија се соочува со огромни предизвици, постоеше загриженост за нејзиниот потенцијал за раст, барем во блиска иднина. Сепак, клучен исклучок се појавува во форма на домашен туризам. Минатонеделниот петдневен државен празник за одбележување на Денот на трудот забележа 295 милиони патувања во Кина, покажуваат податоците на Министерството за култура и туризам. Ова беше 28% повисоко од бројките пред пандемијата забележани во 2019 година, пишува Би-Би-Си.
Бројките на Министерството за транспорт се исто така неверојатни: 92 милиони железнички патувања; речиси 10 милиони воздушни патувања и 1,25 милијарди патувања на автопат. Сепак, ова доаѓа бидејќи меѓународните пристигнувања продолжуваат да заостануваат, при што странците моментално влегуваат во Кина на едвај 30% од нивото во 2019 година. Но, зошто е толкава разликата?
Прекрасниот историски речен град Вужен, на кратко возење од Шангај, се смета за едно од најдобрите места за посетители во Кина за патници од сите видови. Кога ќе пристигнете, малите патеки и старите мостови кои поминуваат низ тесните водни патишта се полни со посетители. Популарно нешто што го прават посетителите овде е да се фотографираат облечени во традиционална облека за ханфу.
Комунистичката партија се соочува со бројни предизвици, а неодамна таа постави цел за „околу 5%“ раст на БДП за оваа година. Освен фактот што аналитичарите долго време ја доведуваат во прашање вистинитоста на официјалните бројки за раст на земјата, економистите прашуваат и како може да се постигне таква цел, во која било вистинска смисла, во 2024 година без значителни дополнителни стимулации.
Еден спас би можел да биде повозбудлива туристичка сцена која може да донесе пошироки деловни можности и поголемо вработување во услужната индустрија. Шуберт Лу, главен оперативен директор во туристичката агенција Трип.ком, изјави за Би-Би-Си: „Видовме многу силна побарувачка за домашни патувања со обемот на пребарување во хотелите зголемен за 67% во споредба со минатата година, а обемот на летови е зголемен за 80%“. Официјалните совети за патување од некои влади да не патуваат во Кина исто така е голема причина зошто ваквиот туризам на земјата е во пад.
Вашингтон ги предупредува потенцијалните патници „да го преиспитаат патувањето во континентална Кина поради произволното спроведување на локалните закони, вклучително и во врска со забраните за излез и ризикот од погрешни притвори“. Австралија советува „висок степен на претпазливост“ предупредувајќи дека „Австралијците може да бидат изложени на ризик од произволно притворање или грубо спроведување на локалните закони, вклучително и широко дефинираните закони за национална безбедност“. Политичкото опкружување, исто така, влијаеше на достапноста и цената на летовите. Ова е особено случај со врските со и од Северна Америка. Минатомесечните 332 планирани кружни патувања меѓу Кина и САД се во контраст со 1.506 во април 2019 година.
Како резултат на тоа, наоѓањето место на директен лет може да биде исклучително тешко, а оние што се достапни се многу скапи. Претседателот Си Џинпинг одржа говор на вечера на маргините на конференцијата за Азиско-пацифичка економска соработка во Сан Франциско минатиот ноември, а се осврна на оваа точка. „Денес, претседателот Бајден и јас постигнавме важен консензус“, рече тој пред толпата.
„Нашите две земји ќе спроведат повеќе мерки за олеснување на патувањата и промовирање на размена меѓу луѓе, вклучително и зголемување на директните патнички летови, одржување на дијалог на високо ниво за туризмот и рационализирање на процедурите за аплицирање за виза. Се надеваме дека нашите два народи ќе направат повеќе посети, контакти и размени и ќе напишеме нови приказни за пријателство во новата ера“.
Оттогаш Вашингтон го зголеми бројот на летови на кинески авиокомпании на кои им е дозволено да слетуваат – но само од 35 неделно на 50. Сè уште е многу пократок од 150-те неделни патувања пред пандемијата. Администрацијата на Бајден е под притисок од синдикатите и американските авиокомпании да не го зголемува ова дополнително бидејќи, како што тврдат тие, кинеските авиокомпании имаат неправедна предност пред нив бидејќи имаат државна поддршка; не се соочувајте со истите тешки кинески прописи; и, најважно, може да лета над рускиот воздушен простор, што ги прави патувањата пократки и поевтини.
Во писмото до американската влада од претседателот на Комитетот за Кина на Претставничкиот дом, Мајк Галагер, и главниот демократски претставник на Комитетот, Раџа Кришнамурти, се вели: „Дали американско-кинескиот пазар на патнички превозници треба да се прошири без американската влада да ги реши овие значајни прашања, Американските авијациски работници, патниците и авиокомпаниите ќе платат висока цена“.
Кинеските власти признаа дека бројот на странски патници е низок, но сега се обидуваат да го свртат ова. Еден начин на кој тие се обидуваат да привлечат повеќе странски посетители е со зголемување на бројот на земји на чии граѓани не им треба виза за влез. Од Трип.ком велат дека ова резултирало со речиси моментално зголемување на пристигнувањето патници од Југоисточна Азија. Во 23 кинески градови, транзитните патници од повеќе од 50 земји, исто така, можат да останат неколку дена без виза доколку имаат билет. Во Шангај, на хотелите над нивото од три ѕвезди им беше кажано дека треба да се подготват да се справат со меѓународни кредитни картички, а почетната група од 50 такси возила исто така почна да ги прифаќа.