Европската комисија во четврток предложи важни измени во правилата за периодични прегледи на возила, за да се земе предвид растечкиот број на електрични автомобили, напредните системи за помош на возачите и да се намалат измамите со километражата. Новите правила треба да ги намалат штетните емисии, измамите со километражата и да ја зголемат безбедноста на патиштата, пишува Пословни дневник. Комисијата предложи ревизија на три директиви: за периодичен технички преглед на возила; на документи за регистрација на возила; при патен преглед на комерцијални возила.
Ивановска за претседателката на ДКСК осомничена во случајот „Адитив“: Вистината е како шило, верувам дека ќе излезе на површина
Комисијата предлага да се воведат задолжителни технички прегледи на автомобили и комбиња постари од 10 години, еднаш годишно, наместо сегашната обврска на секои две години. Оваа обврска веќе постои во повеќето земји-членки, вклучувајќи ја и Хрватска, но во 11 земји-членки, автомобилите и комбињата постари од 10 години мора да поминат технички преглед само на секои две години. Во некои земји-членки, задолжителните годишни технички прегледи се вршат откако возилото ќе наполни три или четири години. За да се намалат измамите со километражи, земјите-членки, според предлогот, ќе мора да воспостават национални бази на податоци за отчитувањата на километражите. Отчитувањата мора да се евидентираат секогаш кога возилото се сервисира или поправа, дури и кога станува збор за замена на сијалици или менување на гуми. Вакви бази на податоци веќе постојат во Белгија и Холандија и сега треба да станат задолжителни во сите земји-членки.
Доколку половен автомобил се продаде на земја-членка, земјата-членка од која е извезен ќе мора да ја сподели историјата на километражата на тој автомобил или комби со земјата-членка во која е пререгистриран. Според постојната директива за периодични технички прегледи, километражата мора да се евидентира при секоја таква проверка, а манипулирањето со километражата се смета за кривично дело. Сепак, проблемот е што техничките прегледи се вршат само секоја година, дури и почесто на секои две години, а за нови возила само по три или четири години. Значителен дел од измамите со километражи се случуваат пред првата проверка, бидејќи поголеми ценовни добивки може да се постигнат со манипулирање со километражите на релативно нови возила. Борбата против измамите со километража е важна од аспект на заштита на потрошувачите, но и за фер конкуренција во трговијата со возила.