Кога Роберт Гринберг ја започнал својата кариера фризерејќи во Лос Анџелес во шеесеттите години, малкумина можеле да предвидат дека еден ден ќе застане зад еден од најпрепознатливите брендови за обувки во светот – „Скечерс“ (Skechers).
Денес, повеќе од три децении откако ја основал компанијата со својот син Мајкл, Гринберг постигнал значаен бизнис подвиг – Skechers се продава на инвестицискиот фонд 3G Capital за 9,5 милијарди долари. Гринбергови, кои поседуваат 12 проценти од компанијата, ја напуштаат трансакцијата со 1,1 милијарда долари во готовина и акции.
Сè започнало во фризерските салони во Лос Анџелес, а сега стигнаа до модната индустрија. Во текот на седумдесеттите години, Роберт Гринберг влезе во светот на деталниот визуелен израз, но не преку дизајн на чевли, туку преку бизнисот со перики и фризерски производи. Наскоро, тој ја пренесе својата креативност и чувство за пазарот на моден детаљ што почна да ја обликува урбаната култура на Америка – патиките- пишува Каматица.Пред Skechers, Гринберг го основа LA Gear, уште еден бренд за обувки што стана симбол на уличната модна сцена во 1980-тите. Сепак, LA Gear го изгуби пазарниот импулс и Роберт ја напушти компанијата во 1992 година. Потоа, во своите педесетти години, заедно со неговиот тогаш 21-годишен син Мајкл, го основа Skechers – првично како дистрибутер на чизмите Dr. Martens. Но, тие брзо сфатија дека можат да создадат свој бренд.
Skechers започна со „гранџ“ скејт патики за мажи, позиционирајќи се како груба алтернатива на тогаш доминантните брендови како Nike и Reebok. Наместо да се фокусира на перформанси и спорт, Skechers се сврте кон таканаречената публика на начин на живот – обични потрошувачи, семејства, тинејџери, а подоцна и постари генерации. Со текот на годините, брендот ги прошири своите производни линии, воведувајќи колекции за деца, жени, тркачи и вработени кои стојат подолг временски период (како медицински сестри и келнери).
Нивните линии GOwalk и GO RUN беа огромен успех. Skechers изгради репутација преку прифатлива цена, удобност и сеприсутност, сето тоа без гламурот на спортските ѕвезди, иако подоцна соработуваа со познати личности како Ким Кардашијан, Тони Ромо и Марта Стјуарт.
Денес, Skechers вработува повеќе од 10.000 луѓе, производите се продаваат во повеќе од 180 земји, а приходите во 2023 година надминаа осум милијарди долари. Мајкл Гринберг, кој е со својот татко во бизнисот од самиот почеток, остана претседател на компанијата, додека Роберт беше извршен директор до објавувањето на продажбата. Нивната семејна филозофија го доведе брендот до стабилност, фокус на долгорочен раст, а не на брзи трендови.3G Capital, инвестицискиот фонд со седиште во Бразил, познат по поседувањето компании како Burger King, Kraft Heinz и Anheuser-Busch InBev, сега го купува Skechers во најголемата модна аквизиција во 2025 година. Трансакцијата, вредна 9,5 милијарди долари, вклучува и преземање на долгот на компанијата, што зборува за сериозноста и стратешката визија на 3G – која верува дека Skechers сè уште има простор за глобален раст, особено во Азија и Латинска Америка.
Гринбергови, со нивниот удел од 12 проценти, добиваат комбинација од готовина и акции во вредност од 1,1 милијарда долари, формално затворајќи го поглавјето во нивната транзиција од мала компанија со неколку вработени до статус на модна корпорација. Роберт Гринберг е пример за визионерски претприемач кој двапати успеа во индустријата – прво со LA Gear, потоа со Skechers. Она што го издвојува е неговата способност да го следи духот на времето, но исто така и да не ги почитува модните правила, туку да гради свој пазарен простор. Неговото наследство не е само финансиско, туку е и симбол на генерација основачи кои не започнале од Силиконската долина, туку од улиците, со ножици и интуиција.