Туристичките аранжмани за претстојното лето се во просек за 15 отсто поскапи од лани, а цените варираат во зависност од делот од сезоната во кој одите на одмор, но и од ставките како што се квалитетот на сместувањето, превозните средства, близината на плажа и слично.
Како што времето се подобрува и температурата расте, граѓаните се повеќе размислуваат за потенцијалните дестинации за летен одмор. Но, за истиот аранжман како лани, во повеќето случаи сега треба да се плати повеќе, бидејќи речиси сите артикли кои влијаат на цената на овие патувања поскапеа. Овие варијации на цените секако ќе ги нарушат плановите на многу луѓе, но овие поскапувања не зависат само од туристичките агенции со кои е склучен договорот за патување. Александар Сеничиќ од Националната асоцијација на туристички агенции (ЈУТА) за Данас потврдува дека цените се повисоки од лани.
„Тешко е да се споредува со минатата година, освен ако не ги сметаме истите објекти во исти услови. Во просек, кај сите дестинации е забележан пораст од околу 15 проценти. „Има се поголеми и пониски проценти, но ова е просечното поскапување“, вели тој.
Сеничиќ објаснува дека туристичките агенции не се „производители“ на програми и понуди.
„Тие имаат добавувачи – хотели, превозници, хотелиери или сопственици на апартмани, кои имаат најголемо влијание врз цените. „Агенцијата на договорените цени само додава сопствен профит, врз кој нема значително влијание“, вели тој.
Сепак, Сеничиќ додава дека нивниот процент на заработка значително опаѓа во последните години.
„Ова се должи токму на конкурентноста на пазарот и приспособувањето кон платежните можности на клиентите или патниците“, вели тој.