Германската групација Шварц, сопственик на Лидл и Кауфланд, го проширува својот бизнис далеку над малопродажбата. Покрај компанијата за управување со отпад, сега инвестира повеќе од половина милијарда евра во сопствена флота за превоз, а паралелно развива безбедна европска алтернатива во облакот на американските дигитални гиганти како што се Амазон, Мајкрософт и Гугл
Германската групација Шварц е трговска сила со годишен обрт од над 175 милијарди евра и повеќе од 14.000 продавници во 32 земји, и сè повеќе ги развива своите индустриски капацитети. Откако ги лансираа Презеро – компанија за управување со отпад, и Стактит – платформа за услуги на небо, сега ги шират своите крилја кон поморскиот транспорт, пишува WiWo.
Приватната компанија за превоз на Лидл
Уште во 2022 година, во средината на глобалната криза во синџирот на снабдување предизвикана од пандемијата и војната во Украина, Лидл ја основа својата компанија за превоз, Тејлвинд Шипинг Лајнс. Компанијата е со седиште во Хамбург, а идејата беше едноставна – да се преземе контрола врз дел од глобалната логистика и да се обезбеди стоката, особено онаа од Азија – како што се облека, апарати за домаќинство, играчки и други непрехранбени производи – да стигне на полиците на време.
За разлика од конкурентите како што е Алди, кој исто така беше погоден од доцнења во испораката, Лидл е единствениот трговец на мало во Европа кој одлучи да влезе во бизнисот со превоз – и тоа многу сериозно.Повеќе од половина милијарда евра за нова флота
Сега Tailwind влезе во нова фаза. Лидл штотуку нарача пет сосема нови контејнерски бродови со капацитет од 8.400 TEU (стандардни контејнери), а вредноста на оваа инвестиција се проценува на повеќе од 520 милиони евра. Ова е значаен чекор напред – досега компанијата главно користеше чартер бродови со капацитет до 5.500 контејнери, а поседуваше само еден постар брод.
Тоа е потег што му овозможува на Лидл долгорочна стабилност и поголема независност. Сепак, инвестицијата покренува и прашања за тоа дали Лидл ќе може да ги пополни сите тие бродови и дали воопшто вреди трговецот на мало да влезе во толку капитално интензивна и нестабилна индустрија.
Логиката на вертикалната интеграција: Лидл гради свој екосистем
Одговорот од Лидл е: „Да, навистина вреди“. „Тејлвинд“ веќе транспортира стока и за други клиенти, а побарувачката ја надминува понудата, тврди извршниот директор на компанијата, Кристијан Штангл. Околу половина од капацитетот на бродот е резервиран за потребите на „Лидл“ и „Кауфланд“, а остатокот се нуди на пазарот. По повлекувањето на брендот „Хамбург Сауд“ од пазарот, „Тејлвинд“ веќе стана втора најголема бродска линија во Германија, веднаш зад „Хапаг-Лојд“.
„Тејлвинд“ ја нагласува сигурноста на своите услуги – бродовите на рутата Азија-Европа пристигнуваат на своите дестинации „точно на време“ во 85 проценти од случаите, што е далеку над просекот во индустријата од 51,5 проценти. Оваа прецизност му овозможува на Лидл точно да знае кога стоката ќе биде достапна во продавниците во моментот на товарење на стоката во Кина – што е огромна предност за маркетинг и планирање на продажбата.
Инвестиција со ризик – и конкуренција во рамките на групацијата
Сепак, влегувањето во секторот за превоз не е без ризик. Тоа е исклучително скап и цикличен пазар, во кој цените на контејнерскиот транспорт силно флуктуираат од недела до недела. Индекси како што е индексот на контејнери Drewry World покажуваат голема нестабилност, а финансиските експерти предупредуваат дека ваквите инвестиции би можеле да го оптоварат и основниот бизнис на Schwarz Group – малопродажбата.
Интересно е што износот на инвестиции во бродови речиси се совпаѓа со износот што Kaufland ќе го потроши за реновирање на своите продавници и ладилни единици во Германија – откако беа критикувани поради лоши хигиенски услови на почетокот на годината. „Бродовите влегуваат во директна конкуренција со реновирањето и модернизацијата на продавниците“, предупредува професорот Карстен Кортум од Универзитетот во Хајлброн.
ИТ одделот на Лидл сака да стане европски Amazon и Microsoft
Но, Tailwind Shipping Lines е само еден дел од поширокиот план на Лидл. Преку својата технолошка подружница „Шварц Дигитс“, компанијата започнува и амбициозен проект за развој на сопствена платформа за cloud computing – таканаречениот облак – со цел да стане европски одговор на американските технолошки гиганти како што се „Амазон“, „Мајкрософт“ и „Гугл“.
Облачната платформа се нарекува Stackit, а амбицијата на Schwarz Digits е јасна – да понуди безбедна, европска алтернатива на моментално доминантните решенија на пазарот, кои ги нудат неевропските компании. Во соработка со партнери како што се SAP и стартапот Aleph Alpha, компанијата развива систем со кој сака да се натпреварува со глобалните играчи во сектор кој станува сè поважен за секојдневното работење на илјадници компании.
Соработка со SAP и фокус на безбедноста на податоците
На неодамнешната технолошка конференција во Германија беше презентирана проширена соработка помеѓу Schwarz Digits и SAP, која вклучува понуда на пакетот „Rise with SAP“ на SAP преку платформата Stackit – за прв пат директно преку друг давател на услуги.
Дополнително, Schwarz Digits ја интегрира безбедната комуникациска услуга Wire во својата инфраструктура, единствениот гласник кој има препорака од Германската државна агенција за безбедност на информациите (BSI) за употреба на ниво „доверливо – само за службена употреба“. На овој начин, тие сакаат да покажат дека безбедноста и контролата на податоците се клучни вредности на новата европска облачна инфраструктура.
Развивање на сопствена вештачка интелигенција
Во соработка со германскиот стартап за вештачка интелигенција Aleph Alpha, Schwarz Digits ја лансира и својата платформа за развој на вештачка интелигенција наречена PhariaAI Suite. Ова е систем што им овозможува на корисниците да креираат и обучуваат свои модели на вештачка интелигенција во безбедна европска средина за податоци, без страв од протекување на чувствителни податоци до надворешни даватели на услуги.
Schwarz Digits прво развива решенија за внатрешните потреби на Lidl и Kaufland, а дури по тестирањето во рамките на сопствениот систем, тие се нудат на надворешни клиенти. Ова беше случај со ERP системите базирани на SAP, како и со апликацијата Wire за внатрешна комуникација.
Растечки интерес кај компаниите за европското небо
Според анкета спроведена за германската компанија Exasol од консултантската компанија Barc, дури 84 проценти од европските компании сметаат дека управувањето со податоци во рамките на ЕУ е стратешки важен приоритет. Политичката несигурност во САД и Кина дополнително го зголеми интересот за регионални, европски даватели на дигитална инфраструктура, особено кај малите и средните компании.
Иако Schwarz Digits сè уште не е признат како полноправен член на елитата на таканаречените „хиперскалери“ – глобални технолошки компании кои нудат огромни капацитети на cloud услуги – експертите сè повеќе ги наведуваат како сериозен предизвикувач.„За навистина да се наметнат, ќе им треба повеќе од SAP, Wire и Aleph Alpha“, вели аналитичарот Аксел Оперман за германскиот WirtschaftsWoche. Но, насоката во која оди групацијата Schwarz е јасна: таа се трансформира од трговец на мало во технолошки конгломерат со глобални амбиции.