Огромна мрежа на лажни продавници кои рекламираат дизајнерски брендови украле пари и лични податоци од повеќе од 800.000 луѓе во Европа и САД, според заедничката меѓународна истрага на Гардијан, Ди Цајт и Монд, објави БНР. Зад измамата стои кинеска група. Првите лажни онлајн продавници беа создадени во 2015 година. Само во последните три години се обработени повеќе од 1 милион „нарачки“.
Според анализите, измамниците во овој период зеле околу 50 милиони евра. Повеќе од 800.000 луѓе се измамени да споделат детали за банкарска картичка и други чувствителни лични податоци преку огромна мрежа на лажни онлајн продавници за дизајнери, управувани од Кина. Меѓународната истрага ја истражува механиката на она што британскиот Институт за трговски стандарди го нарече „една од најголемите измами од тој вид“, со креирани 76.000 лажни веб-страници. Групата податоци што ги прегледаа новинарите и интернет-експертите покажуваат дека операцијата е добро организирана, технички разумна и продолжува да работи.
Работејќи на индустриско ниво, програмерите создадоа десетици илјади лажни веб-продавници кои нудат стоки со попуст од Диор, Најк, Лакост, Хуго Бос, Версаче и Прада, како и многу други премиум брендови. Објавени на повеќе јазици од англиски до германски, француски, шпански, шведски и италијански, се чини дека веб-страниците се дизајнирани да ги намамат купувачите да трошат пари и да споделуваат чувствителни лични податоци. Сепак, сајтовите не се поврзани со брендовите за кои тврдат дека ги продаваат, а во повеќето случаи, корисниците кои зборувале за нивните искуства рекле дека не ги добиле артиклите.