„Република во пламен“ е македонски филм од 1969 година кој го прикажува еден од најважните настани во историјата на нашиот народ: Илинденското востание од 2 август 1903 година и краткотрајната Република Крушево (Крушевска Република која траела од 3 до 13 август 1903 година).
Македонската армија, пак, имаше свои хеликоптери Ми-8МТ/17 ангажирани во веќе планираните армиски мисии: обука на кадети на полигонот Криволак и обука на специјалните единици во Охрид. Сепак, војската најави дека ќе се вклучи во воздушната борба против пожарот веќе на 12 јули. Илија Бојаровски , службеник во Центарот за управување со кризи (ЦУК), сепак, на 11 јули објави дека воените хеликоптери се оперативно ограничени кога температурите се во опсег од 38°C и повеќе.
Познато е дека гореспоменатите температури опасно ја зголемуваат работната температура на главниот редуктор VR-14 (главниот редуктор или пренос) на хеликоптерот од серијата Mi-8MT/17, што, доколку се игнорира, може да резултира со негово топење, откажување и не дај Боже , несреќа. Температурите во Македонија деновиве се во интервал од константни 40°С со тенденција така да останат барем уште неколку дена.

Ми-8МТ „307“ фотографиран на 11 јули на вежбата на баталјонот за специјални сили во Охрид / Фото: Кабинет на претседателот на Македонија, Гордана Силјановска-Дафкова
Единствениот наменски авион за гаснење пожар со кој располага Македонија – три авиони Air Tractor AT-802A Fire Boss – исто така не беа оперативно користени на 11 јули од многу бизарни причини: претходната влада на Македонија постојано ги одби барањата на DZS да ги вработи своите два неодамна пензионирани пилоти АТ-802. за ова лето и под посебен договор . Според македонските медиуми, пензионираните пилоти на ДЗС барале месечна плата од 5.000 евра, а претходната влада им наложила на ДЗС „само да изнајде решение за овој проблем и под услов пензионираните пилоти да можат да земаат плати кои се во рамки на платите. за вработените во владата“.
Со ваков бирократски одговор, претходната влада на Македонија го остави ДЗС без решение за горлив проблем , но и без двајца многу потребни и искусни пилоти АТ-802, на само неколку недели пред почетокот на летната сезона во 2024 година . како резултат на тоа, Македонија остана со три AT авиони -802A Fire Boss и само еден пилот обучен во 2021 година . Ова предизвика реакција кај македонските цивилни воздухопловни власти, кои ги применуваа и стандардите за цивилно воздухопловство: привремено ги забранија операциите за гаснење пожар на ДЗС додека не се обезбеди минималниот број пилоти и минималните стандарди за безбедност на летот неопходни за легално и безбедно извршување на операциите за гаснење пожари од воздух. се воспоставуваат.
Накратко, на 11 јули Македонија имаше едно Бел 412ЕП во акција . Воените хеликоптери беа зафатени со извршување на планираните мисии. Вистинскиот шок беше тоа што DSZ имаше три работни авиони AT-802A Fire Boss, еден пилот АТ-802 и забрана од националниот авијациски регулатор за употреба на Air Tractors во мисии за гаснење пожари!
За среќа, новата влада во Скопје одговорно се снајде и истото попладне му даде мандат на ДЗС следното утро да потпише договор за привремено вработување на двајца пензионирани пилоти . Условите на договорот и договорените плати на пилотите се уште не се објавени, но се очекува да биде одобрена месечна плата до 5.000 евра барем до крајот на летната сезона. Логично е да се очекува дека и единствениот постојано вработен пилот на ДЗС за истиот период земал повисока плата.
Така, кризата со недостиг на пилоти на Ер Трактор беше брзо разрешена од новата влада во Скопје и во 12 часот и 30 минути на 12 јули македонските АТ-802 почнаа да ја извршуваат својата единствена мисија – гаснење пожари и спасување животи и имоти со повеќекратно „бомбардирање“. со 3.104 литри вода. Напојувани од турбините Pratt и Whitney Canada PT6 , овие авиони не се чувствителни на високи температури, што му овозможува на DZS да нападне пожари во секое време од денот.
Авионите на „Ер трактор“ фатија вода од Тиквешкото езеро, кај Кавадарац, во борбата против пожарите од воздух во шумите на планината Серта (Конечка), лоцирана во близина на градот Неготин. Во оваа мисија на авионите на „Ер Трактор“ им помогнаа полициски хеликоптер „Бел 412ЕП“ и еден хеликоптер Ми-17 на македонската армија. Сепак, ова беше само загревање за она што следуваше.
Во следните денови, македонските противпожарни капацитети од воздух беа надополнети со два дополнителни македонски и 10 други противпожарни авиони испратени од пријателските нации Турција, Србија, Словенија, Црна Гора, Хрватска и Романија со цел да се спаси Републиката .
„Танго Шест“ будно ги следи пожарите во Македонија и ќе посвети посебен напис на меѓународните воздушни операции за гаснење пожари кои започнаа на 13 јули, кога на Меѓународниот аеродром Скопје почна да пристигнува меѓународна помош во форма на противпожарни авиони.
Извор: TangoSix