Логистичките модели се прилагодени на новите регулативи со преминот кон складирање во американските магацини. Користењето на популарните кинески платформи „Тему“ и „Шеин“ значително се намали на клучниот американски пазар откако поранешниот претседател Доналд Трамп воведе нови царини за кинескиот увоз и го укина даночното олеснување познато како „де минимис“, покажуваат најновите податоци.
Бројот на дневно активни корисници (DAU) на Temu во САД се намали за 52 отсто во мај во споредба со март, пред да бидат објавени царините на Трамп, додека бројот на корисници кај конкурентот Shein се намали за 25 отсто, според податоците доставени до CNBC од аналитичката фирма Sensor Tower. DAU го претставува бројот на луѓе кои ја посетуваат или користат платформата во рок од 24 часа.
Месечно активните корисници (MAU), што ја мери ангажманот на корисниците во текот на 30 дена, исто така се намали: Тему забележа пад од 30 отсто, а Шеин пад од 12 отсто во мај во споредба со март.
Овој пад се одрази и на позициите на апликациите во Apple App Store. Тему имаше просечен ранг од 132 во мај 2025 година, додека една година претходно беше меѓу првите три. Шеин беше на просечно 60-то место минатиот месец, додека беше меѓу првите 10 претходната година.
Ниту Тему ниту Шеин не одговорија веднаш на барањето на CNBC за коментар.
Падот на бројот на корисници доаѓа во време кога двете компании ги намалија трошоците за рекламирање во САД по најавите за нови тарифи. Трамп објави широки тарифи за кинескиот увоз во април, вклучително и укинувањето на ослободувањето од де минимис што стапува на сила на 2. мај, кое дозволуваше безцарински пратки на стоки во вредност до 800 долари.
„Сите овие дополнителни трошоци и регулаторни пречки очигледно им штетат на изгледите за раст на кинеските платформи на американскиот пазар“, рече аналитичарот Руи Ма од Tech Buzz China.
Во мај, „Тему“ го намали својот буџет за рекламирање во САД за дури 95 отсто на годишно ниво, додека „Шеин“ ги намали инвестициите за 70 отсто.
„Падот на рекламирањето беше забележлив и во април, при што Тему забележа пад од 40 отсто, а Шеин пад од 65 отсто на годишно ниво“, изјави Сима Шах, потпретседател за истражување во Sensor Tower.
Двете компании ги променија и своите логистички модели поради царините. Наместо претходниот пристап на „дроп шипинг“, во кој производите се испраќаа директно од Кина до клиентите во САД, тие се префрлија на складирање во американски магацини – особено Тему, кој изгради сопствена мрежа на магацини.
Според Руи Ма, овие промени веројатно влијаеле и на рекламната стратегија и пристапот кон стекнување нови корисници.
Анализата на „Tech Buzz China“ од март покажа дека царината од 50 отсто би била точката во која „Temu“ ќе ја изгуби својата ценовна предност и ќе стане тешко да се одржи. Новата царина за претходно ослободени стоки моментално изнесува 54 отсто, откако беше намалена од 120 отсто за време на привременото царинско примирје меѓу САД и Кина.
Раст надвор од САД
Минатата недела, PDD Holdings – матичната компанија на Temu – објави квартални резултати кои не ги исполнија очекувањата и ги наведоа царините како клучен притисок врз продавачите.
Сепак, Тему доживува раст надвор од САД. Според HSBC, корисниците надвор од САД сочинувале 90 отсто од вкупниот број на 405 милиони месечни активни корисници на Temu во вториот квартал. Во извештајот, аналитичарите на HSBC изјавија дека овој раст е поттикнат од експанзијата во Европа, Латинска Америка и Јужна Америка, особено на „помалку богатите пазари“.
„Многу кинески платформи сега активно го префрлаат својот фокус на други пазари, како што е Европа“, заклучува Руи Ма.