Купувачите на нови автомобили во Хрватска обично се подготвени да издвојат до 20.000 евра за нов автомобил. Се купуваат моделите со попристапни цени, најчесто со бензински мотори, со зафатнина до 1.500 кубни метри. И покрај тоа, огромното мнозинство на граѓани се уште се заинтересирани за половни возила, покажува најновата анализа на веб-страницата Used Cars- пишува Каматица. Истражувањето беше спроведено како дел од Онлајн саемот на нови автомобили и мотоцикли, кој се одржува на веб-страницата на Used Cars до 14 април, а покрај податоците за продажбата собрани во соработка со тимот CUBE, анализата опфати и анкета на околу 8.000 посетители на веб-страницата, кои бараат нов или користен автомобил. Резултатите од истражувањето уште еднаш потврдија дека пазарот е доминантно ориентиран кон користени возила. Повеќе од 74% од учесниците во анкетата изјавиле дека бараат користено возило, додека околу 6% од испитаниците изјавиле дека се двоумат дали да купат половно или ново возило.
Само 5,6% од 8.000 учесници во истражувањето изјавиле дека бараат ново возило. Судејќи според овие резултати, 2025 година ќе ни донесе сличен сооднос на продажба на нови и користени автомобили како што беше случајот минатата година. Речиси 60% од учесниците во анкетата кои изјавиле дека сакаат да купат нов автомобил, подготвени се да потрошат од 15.000 до 20.000 евра. Тоа се претежно градски и компактни автомобили. Некои од таквите модели кои се рекламираат на страницата се Hyundai i10 (приближна цена 15.000 евра), Renault Clio (околу 17.000 евра), Kia Stonic (околу 18.000 евра), Dacia Stepway (околу 16.000 евра…) Секој петти испитаник (околу 21%) е подготвен да инвестира од 20.000 до 30.000 евра за нов автомобил. Во овој сегмент има модели како Seat Leon, Hyundai Tucson, Dacia Duster, Opel Astra… Само 20% од потенцијалните купувачи се подготвени да инвестираат над 30.000 евра за нов четири тркала. Околу 10% избираат автомобили од 30.000 до 50.000 евра (SUV модели како Nissan Qashqai, Renault Austral или караван верзијата на новиот Volkswagen Passat B9…), а уште 10% избираат премиум возила над 50.000 евра (Alfa Romeoeg, Audio5stelvi…) Овие резултати укажуваат дека куповната моќ на клиентите е во добра мерка ограничена, но и дека приоритет им е рационалното купување.
Автомобилите на бензин се доминантни, интересот за хибридите расте
Во првите два месеци од 2025 година во Хрватска се продадени вкупно 3.380 нови возила, што е нешто повеќе од истиот период лани (3.329 се продадени во првите два месеци од 2024 година). На почетокот на оваа година, како и во текот на 2024 година, клиентите го избраа најголемиот дел од „бензинските автомобили“, со значително зголемување на продажбата на класичните хибриди. Најголем број возила (нешто помалку од 8.000) продадени во 2024 година се со зафатнина на моторот меѓу 1.300 и 1.500 кубика, а меѓу најпродаваните модели се и оние со работна зафатнина помеѓу 800 и 1.000 кубика.