Системот за наплата на патарините во Србија ќе се промени во догледна иднина и рампите на наплатните станици ќе станат минато, соопштија од Јавното претпријатие Патишта на Србија.
– Со природниот раст на бројот на корисници на ENP, ќе бидеме во позиција да ги „кренеме рампите“. Според нашата евиденција, две третини од камионите користат електронски систем за наплата на патарина. Веќе имаме законска обврска сите тешки товарни возила да имаат ознака, но имплементацијата доцни поради овие корисници – вели Дарко Савиќ, помошник извршен директор на Секторот за наплата на патарините на патиштата во Србија. И кај патничките возила EPC достигна 50 проценти, па целата ситуација забрзано се менува.
– За две до три години, кога сите патнички возила ќе имаат ознаки, ќе бидат соодветни условите за изградба на рампи, а нема да треба да застануваме на наплатните станици. Имаме над 900.000 регистрирани корисници на ENP, имаме два странски системи интегрирани во нашиот систем за наплата на патарина. Засега тоа се Црна Гора и Северна Македонија, додека интензивно работиме со Хрватска и Грција – изјави Савиќ за ТВ Прва. Тој вели дека на предните наплатни рампи ќе останат еден или два канали за странците кои не можат да го најдат патот и немаат уред за плаќање да застанат и да ја платат патарината. Патарина по километар. Заедно со системот за патарина практично ќе се промени и цената на патарината која сега се наплаќа по делница од автопатот.
– Километар ќе чини исто на секој автопат. Се ќе биде потполно исто, има софтвер кој ја пресметува цената на патарината, има попатни станици меѓу наплатните станици. Тоа ќе бидат порти, или контролни пунктови, каде што ќе се регистрира премин на возила или ознаки. На ист начин ќе се пресметува и патарината, односно по поминат километар – колку километри ќе поминете, колку ќе плаќате – истакнува Савиќ.
Фото:Илустрација