Колку пати сте кликнале на „неверојатна понуда“ што трае само една минута? Повеќе од една третина од испитаниците во Србија признаваат дека барем еднаш биле нападнати од онлајн измами.
Најновото истражување „Visa Stay Secure“ 2025, спроведено од компанијата на примерок од 5.800 луѓе од 17 земји низ Источна Европа, Блискиот Исток и Африка, покажува дека речиси сите испитаници веруваат дека се успешни во препознавањето на онлајн измамите. Според него дури една третина од испитаниците (38 проценти) признаваат дека барем еднаш биле измамени, а речиси девет од десет потрошувачи велат дека би можеле да бидат нападнати од лажна порака со која се бара потврда за идентитетот или внесување податоци.Коментирајќи ги резултатите од истражувањето, Ана Драшковиќ, потпретседател и генерален директор на Visa за Југоисточна Европа, нагласи дека безбедноста и едукацијата на корисниците се апсолутен приоритет за компанијата.
„Луѓето најчесто веруваат на пораки што изгледаат како безбедносни предупредувања, како што се извештаи за хакирање на сметка, кражба на лозинка или блокирана картичка. На второ место се „неверојатните“ финансиски можности. Понудите што се премногу добри за да бидат вистинити и често се измами. Иако измамничките активности денес стануваат сè пософистицирани, компанијата инвестира во најсовремени технологии што овозможуваат брзо идентификување и спречување на вакви активности. Само во 2024 година, успеавме да спречиме обиди за измама во вредност од повеќе од 40 милијарди долари во рамките на мрежата на Visa. Ова го постигнуваме преку комбинација од генеративна вештачка интелигенција, следење на однесувањето, тесна секојдневна соработка со банки и безбедносни агенции, како и експертски тимови на експерти за сајбер безбедност. Веројатно затоа три четвртини од потрошувачите велат дека најмногу или целосно им веруваат на дигиталните плаќања, а речиси исто толку планираат да ги користат уште повеќе во наредните години“, рече Драшковиќ.
Анкетата Visa Stay Secure 2025 е особено интересна за помладата генерација испитаници, на сите 17 пазари. Иако се сметаат за најинформирана група, 9 од 10 членови на Генерацијата Z признаваат дека веројатно би кликнале на сомнителна порака, без оглед дали станува збор за „блокирана картичка“ или порака за „безбедносно предупредување“. Ова е јасен сигнал дека измамниците знаат како да ги таргетираат дури и оние кои мислат дека се „дигитално попишани“ од другите.Според податоците од Народната банка на Србија, потрошувачите во Србија потрошиле над 540 милиони евра за онлајн купување во последните три месеци, што претставува зголемување од малку повеќе од 30 проценти во споредба со истиот период минатата година.