Онлајн трговците на мало „Тему“ и „Шејн“ се вртат кон Европа бидејќи нивниот бизнис во САД е загрозен од неповолни трговски политики. Но, прашањето е дали ќе бидат добредојдени на други пазари, особено во Европа, пишува CNBC- пренесува Политика. Експертите забележуваат дека за овие платформи, кои направија пробив со продажба на евтина стока, и покрај сите тешкотии досега, најголемиот предизвик во моментов е потенцијалното воведување на царини од ЕУ за мали пратки. Во последните недели, наводно, во ЕУ се поднесени жалби против Тему и Шејн за наводни нефер деловни практики, додека Брисел се подготвува да воведе нова фиксна такса од две евра за мали пакети нарачани преку интернет, кои претходно беа ослободени од царински давачки. Пазарните аналитичари веруваат дека ова би можело да биде нов удар за кинеските платформи, бидејќи нивниот бизнис веќе страдаше откако САД го укинаа ослободувањето од царина за мали пакети во мај оваа година, а исто така и поради воведувањето на нов данок од 54 проценти (или 100 долари) за пакети испратени по пошта.
Како што овие притисоци се зголемуваат во САД, Тему и Шејн сè повеќе се свртуваат кон Европа и Обединетото Кралство како клучни пазари за раст – вели Ананд Кумар, заменик-директор за истражување во Coresight Research за CNBC, додавајќи дека не се очекува платформите да одат непречено ниту на овие пазари, бидејќи се соочуваат со слични регулаторни пречки како во САД. Тој забележува дека идејата за воведување на надомест од две евра за мали пакети е токму насочена кон намалување на обемот на прекугранична онлајн трговија со екстремно евтини стоки и дека, доколку тоа се случи, обете платформи би можеле да го променат начинот на кој работат со Европа во следните две до три години. Ројтерс објави дека Тему и Шејн веќе ги зголемиле своите буџети за рекламирање во Европа, особено во Обединетото Кралство и Франција, што го одразува нивното отстапување од американскиот пазар. Растечката важност на ЕУ и Обединетото Кралство за обете компании е очигледна и во податоците од Consumer Edge Research, кои ги следат трендовите на потрошувачите преку податоци за кредитни и дебитни картички.
И додека продажбата во Америка забавува или опаѓа, бидејќи некои американски купувачи сега трошат повеќе во традиционалните продавници за брза мода, спротивни трендови се видливи во Велика Британија и Европа, објавува порталот „Пословни“. Во мај, годишниот раст на потрошувачката беше 63 проценти во ЕУ и 38 проценти во Обединетото Кралство. Продажбата на „Шејн“ порасна за 19 проценти во ЕУ и 42 проценти во Велика Британија. Според „Тему“, податоците од „Конзумер Еџ“ покажуваат дека растот бил особено силен во Франција. За да го искористат овој моментум, обете компании агресивно ги прошируваат своите операции низ регионот, зголемувајќи го капацитетот на магацините и трошејќи повеќе за маркетинг, особено на клучните пазари како што се Велика Британија, Франција и Германија. „Сето ова покажува дека постои стратешка промена, но исто така дава појасна слика за тоа како компаниите ја гледаат следната фаза од нивниот раст. Сепак, европскиот пазар не е без свои предизвици. Постојат построги регулативи за безбедноста на производите, заштитата на потрошувачите и фер конкуренцијата, што ќе значи поголеми инвестиции во усогласеност за компаниите“, рече Кумар.