Популарната Fiat Grande Panda наскоро ќе претрпи драстични промени за еден од клучните пазари во странство. Иако неодамна им беше претставен на европските возачи, овој модел се подготвува за глобална експанзија, но под сосема други услови. Fiat Grande Panda, нова мешавина на хечбек и кросовер со должина од 3,99 метри, станува сè поважен дел од стратегијата на италијанскиот производител. Сепак, она што многумина не го знаат е дека овој автомобил ќе изгледа сосема поинаку на јужноамериканскиот пазар и можеби ќе носи легендарно име од минатото.
Бразил, како огромен пазар за Fiat, со годишна продажба од приближно половина милион возила, добива посебен третман. Гранде Панда се очекува да пристигне таму следната година, но со голем број прилагодувања на локалните потреби.
Според информациите од сигурни извори, бразилската верзија значително ќе се разликува од европската. Скапиот преден LED панел, кој е еден од главните естетски адути на европскиот модел, нема да најде место на верзијата за јужноамериканскиот пазар. Наместо тоа, бразилските клиенти ќе добијат попрактично и поекономично решение.
„Намалувањето на цената“ е клучен приоритет за влез на овој пазар, што ќе се одрази и во внатрешноста на возилото. Материјалите, боите и опремата ќе бидат прилагодени на локалните преференции, како дел од пошироката стратегија за локализација на производите.
Експертите од автомобилската индустрија ова го гледаат како логичен потег. Секој пазар има свои специфичности, а Бразил е познат по тоа што го бара најдобриот сооднос цена-квалитет, особено во сегментот на компактните возила.
Една од најзначајните промени се однесува на погонските единици. Додека европската верзија има свои специфични мотори, бразилската ќе користи веќе познати агрегати на Fiat кои се докажани на тој пазар. Прво и основно е 1.0-литарскиот GSE трицилиндричен мотор, попознат како FireFly, кој веќе се користи во благи хибридни (MHEV) верзии. Покрај него, се споменува и помоќен 1.3 GSE турбо мотор кој би можел да ги задоволи потребите на попребирливите возачи.
Најголемото изненадување е што електричната верзија на Grande Panda, која е важен дел од европската понуда, нема да биде достапна во Бразил во блиска иднина. Неговото лансирање беше одложено поради ограничувањата во производството. Електричните компоненти за овој модел се произведуваат во фабриките на Stellantis во Франција, каде што веќе се произведуваат делови за многу други модели од групата.
Најинтригантната промена се однесува на самото име на автомобилот. Според тамошните медиуми, постои голема можност Fiat Grande Panda во Бразил да го носи името Fiat Uno – легенда која три децении е синоним за пристапна мобилност во оваа земја. Оригиналниот Uno има култен статус во Бразил. По повлекувањето од пазарот, Fiat се обиде да ја пополни празнината со моделите Mobi и Argo, но ниту еден не успеа да ја достигне популарноста на претходникот. Враќањето на името Uno би било значаен маркетиншки потег со силен емотивен набој за бразилските клиенти. Ова може да помогне да се разликува овој модел од европската Grande Panda и да се создаде посебен идентитет за одреден пазар. Важно е да се напомене дека оригиналната Panda останува дел од понудата на Fiat во Европа како хибриден модел, додека Grande Panda е додаток кој ќе има различни варијанти низ светот. Ова е дел од пошироката стратегија на Stellantis Group за оптимизирање на глобалното портфолио на возила според регионалните барања.