Еден конкретен модел на „Opel“ е заслужен за денес да е достапна таквата разновидност на модерни и економични верзии на возила: тоа е „Opel Type Olympia“ од 1935 година. Пред 90 години, тој ги постави темелите за модерно производство на автомобили со заштеда на време и трошоци
Спортски и елегантни, ултрамодерни и со врвни технологии како што е приспособливите „Intelli-Lux Pixel“ светла: „Opel Astra и Astra Sports Tourer“ се вистинското решение за речиси секоја потреба. Ова го обезбедува и широката палета на погонски единици понудени за најпродаваните модели во компактната класа. Последната генерација на „Astra“ е достапна со електричен погон, како „plug-in hybrid“, како „hybrid“ со технологија од 48 V и со високо ефикасен мотор со внатрешно согорување. Еден конкретен модел на „Opel“ е заслужен за денес да е достапна таквата разновидност на модерни и економични верзии на возила: тоа е „Opel Type Olympia“ од 1935 година. Пред 90 години, тој ги постави темелите за модерно производство на автомобили со заштеда на време и трошоци. „Opel Olympia“ беше првиот германски автомобил од масовно производство со самоносечка целосно челична каросерија. Со тоа се овозможи воведување на така наречен „брак“ во производство, концепт што ќе направи технолошка историја и ќе продолжи да ја обликува иднината на масовното производство на автомобили до ден денес.
Револуционерно: врвни возни перформанси и економичност благодарение на новиот дизајн
1935 година започна со голем удар за автомобилскиот свет: „Opel“ ја претстави „Type Olympia“ од 1,3 литри на саемот за автомобили во Берлин. Иновативниот модел влезе во сериско производство во април. Почна како кабриолет, а набрзо потоа се произведуваше и со затворен лимен покрив. Извонредната работа во врска со „Olympia“ не е само тоа што таа подоцна стана првиот автомобил што го преминал Атлантскиот Океан до Јужна Америка со воздушен „брод“. Тоа беше и првото масовно произведено возило во Германија со самоносечка целосно челична каросерија, за кое „Opel“ доби лиценца. Изразено фигуративно, каросеријата и шасијата беа споени во самоносечка структура како елементите на авионот. Овој технички концепт означи прекин со конвенционалните конструктивни техники во производството на автомобили. Предностите на овој конструктивен принцип, кој во тоа време беше револуционерен, а сега се користи стандардно, се повеќекратни.
Металниот скелет на самоносечката каросерија се состои од профилни светла, кои се поврзани меѓу себе како во конструкцијата на авионот, што резултира со помала маса. Со максимална тежина од само 835 kg, „Olympia“ тежи 135 kg помалку од својот претходник врз основа на профилирана шасија со истиот мотор. Резултатот е зголемување на перформансите при возење со истиот мотор, како и намалена потрошувачка на гориво. Сето ова ја направи „Olympia“ не само најекономична произведена лимузина во класата во тоа време, туку и најбрза. Првичниот 1,3-литарски мотор од 18 kW (24 КС) го забрзува возилото до максимална брзина до 95 km/h. Во исто време „Olympia“ имаше потрошувачка на гориво во просек од 9,5 литри на 100 km. Тогашниот нов автомобил понуди дополнителни иновации, со речиси непроменето растојание од подот, неговиот центар на гравитација беше околу 15 сантиметри понизок од претходниот модел на „Opel“ со 1,3 литарски мотор. Удобната синхронизирана суспензија на „Opel“ исто така обезбеди стабилно и безбедно управување. Производителот од Риселсхајм го опиша резултатот од сите овие мерки на следниов начин: „дури и при големи брзини можете да возите на свиоци, „Olympia“ е отпорна на свиоци“. Со меѓуоскино растојание од 2,37m и вкупна должина од само 3,95m, „Olympia“ беше исто така многу агилна. Високите стандарди кои „Opel“ ги постави за овој модел ги потврдија и магазините за автомобили. Списанието „Motor and Sport“ напиша: „возечките перформанси се многу импресивни за автомобил од 1,3 литри и му овозможуваат на возачот да помине подолги релации“.
Импресивно внатре и надвор: новиот дизајн обезбедува поголема безбедност и удобност
Сепак, не беа само извонредните перформанси и држењето на патот што ја направија „Olympia“ совршен автомобил за патување во 1930-тите, нејзината внатрешност исто така импресионираше со својата удобност и практичност. „Тапацираните седишта се покриени со кадифе, потпирачите за грб на предните седишта може да се преклопат нанапред, задните седишта се толку погодно димензионирани во ширина и длабочина што имате целосна слобода на движење и не чувствувате никакви напрегања при возењето“, стои во современите изјави.
Дизајнот на самоносечка каросерија исто така ја зголеми безбедноста на патниците. Покривот беше направен од едно парче челик и му даде на автомобилот дополнителна стабилност. Во областа на предниот профил однапред одредена точка на прекршување апсорбира дел од енергијата на ударот во случај на судир. Така беа создадени крутата патничка кабина и зона на удар. Новиот модел беше исто така прекрасно дизајниран: „Olympia“ ги интегрираше предните светла во каросеријата за прв пат
„Olympia“ како пионер: почеток на модерното производство на автомобили
Сепак, самоносечката целосно челична каросерија не само што го направи автомобилот полесен, побезбеден и поудобен, туку овозможи и современо производство на возила во големи серии, кои станаа стандардни во сите фабрики за автомобили ширум светот во следните децении. Се роди таканаречениот„брак“ (спојување) помеѓу каросеријата и моторите. Овој метод на производство, кој исто така беше патентиран тогаш, ја прослави својата премиера пред 90 години. За прв пат, целосно претходно склопените оски и мотори повеќе не беа процврстени во немонтираната шасија, туку беа подогнати во каросеријата, кои беа внесени одозгора на подвижни синџири, користејќи хидраулични маси за подигање. Целиот процес на производство беше побрз и поефикасен, а и клиентите имаа економски придобивки преку пристапни цени. Лимузината „Olympia“ со две врати и лимузината „Cabriolet“ со две врати беа достапни од 2.500 марки, 350 марки помалку од претходниот модел со 1,3 литатски мотор. Покрај револуцијата во дизајнот и производствениот процес со „Olympia“, „Opel“ имаше уште една причина за славење во 1935 година: брендот беше првиот германски производител на автомобили што ја надмина границата од 100.000 возила во годишното производство.
Спектакуларна поставка: „Opel Olympia“ во воздух и на филм
„Opel“ знаеше како соодветно да ја позиционира „Olympia“. Во 1936 година, „Olympia“ беше првиот автомобил кој буквално се издигна до небо. Во внатрешноста на познатиот воздушен „брод“ – LZ 129 Hindenburg, 500.000-тиот „Opel“ од почетокот на производството на автомобили стигна до Рио де Жанеиро. По само три дена во воздух и поминати 10.000 километри, Hindenburg слета во јужноамериканската метропола со „Opel Olympia“. Воодушевените Бразилци го прославија пристигнувањето и со големи овации ја придружуваа турнејата на „Olympia“ низ улиците на Рио. Така, „Opel Olympia“ патуваше повисоко и подалеку од кој било автомобил досега.
„Olympia“ единаесет години подоцна стана извонреден протагонист во секој поглед. Во филмот „In those days“ (Во тие денови) од 1947 година, приказната за изминатата деценија беше симболично раскажана од перспектива на „Opel Olympia“ и нејзините многубројни искуства. Така, автомобилот стана главен „лик“ на филмот. Неконвенционалниот наративен стил беше привлечен, а филмот последователно беше вклучен дури и во училишните програми преку државните медиуми.
Во меѓувреме, успешната приказна на „Olympia“ продолжи со несмалено темпо: најновите генерации на модели на „Opel“ продолжија да го носат името „Olympia“ до раните 1970-ти, како одраз на иновативното инженерство, квалитет и доверливост. Истите квалитети беа отелтворение со децении па сè до ден денес. Почнувајќи од бестселерот на „Opel“ кој постојано се развива од компактна класа, најпрвин познат како „Kadett“, а денес како ултрамодерна „Astra“.