15.8 C
Скопје
02/05/2024 22:06
МАКТЕЛ

  

     

 

Никовски: Пругата кон Бугарија е големо промашување

      

Неодамна, во разговор со луѓе од власта, по констатацијата дека пругата кон Бугарија е непотребен и долгогодишен трошок, реакцијата беше дека е тоа интерес на НАТО!? Ако е навистина така, тогаш оваа гарнитура на власт навистина не знае што прави. Дали свесно ја уништуваат Македонија за интересите на САД (НАТО)? Ако Алијансата има потреба од пругата, нека ја гради. Ако е ова точно, тогаш не ни гине и изградба и на пругата кон Албанија, што ќе значи нов исчекор кон банкрот на државата, со нови обврски без никаков ќар. Умните не постапуваат така. Пругата кон Бугарија има долга историја, полна со неуспеси. Најактуелна беше на почетокот на 1990-тите години, по распадот на СФРЈ, кога долги години имавме блокирана северна граница, поради санкциите на СБ на ООН врз Србија (СР Југославија), и нелегалната грчка блокада на јужната граница, која траеше околу 20 месеци (февруари 1994 – септември 1995). Пред блокадите, нашите стоки од увоз и извоз одеа главно со железница, преку Србија и пристаништето во Солун. Со оглед дека нашите железнички врски се само на правецот север – југ, блокадите на овие граници значеа прекинување на нашата главна трговска комуникациска врска со светот. Македонија се најде во безизлезна ситуација. Според Википедија, само од грчката блокада, штетите за Македонија достигнале две милијарди долари. Нема пресметка за последиците од северната блокада. Вкупните штети се сигурно повеќе од четири милијарди тогашни долари.

   

Висината на проценетите штети покажува што значеа овие блокади за земјата. Тие штети би биле проблем и за најбогатите држави. Додатни објаснувања не се потребни. Сериозни последици се чувствуваа најмалку 20 години, а долгорочните негативни рефлексии продолжуваат и до денес. На времето, се залагав дека Македонија мора да бара отштета или компензација и од ООН, бидејќи бевме директна жртва на нивната политика на санкции врз Србија, како и од Грција.

 

Атина, на пример, флагрантно го кршеше членот 5 од договорот ГАТТ со кој се регулираше светската трговија, според кој ниту една земја немаше право да го забрани транзитот на друга земја, која нема излез на море. Никој не реагираше, иако имаше недискутабилна основа. По обичај, во Македонија никој не се грижи за интересите на земјата. Впрочем, мислам дека овие компензации или отштети, не застаруваат и сѐ уште има можности нашата земја да ги актуализира и да си ги бара. Полска дури сега се сети да бара репарации од Германија, за Втората светска војна. Можеме да бидеме сосема сигурни дека голем број од нашите најголеми и најважни стопански капацитети, во добар дел, пропаднаа поради овие блокади на нашите граници. Резултатот беше трагичен – преку 200 000 работници останаа без работа.

   

     

Како потврда на тоа имам и лично искуство. Во тој период работев во Лондон и еден ден ми се јави главниот директор на една голема хемиска индустрија. Беше бесен и скоро викаше – што се замислуваат вашите од фабриката ОХИС, со која соработуваме повеќе од 20 години? Не ни ја испорачуваат стоката која редовно ја користиме и се правдаат дека била блокирана границата!? Што мислите вие, нервозно реагираше човекот, ние сме од друга планета па ќе нѐ лажете? Ми требаше време да го смирам и да му објаснам дека е така, за жал, и дека Атина, со блокадата на границата, се однесува како да е во 19 век. Му објаснив и дека добро го знам ОХИС, бидејќи пет години сум работел таму. Како излез, во тој период на блокирани граници, се наметна потребата од изградба на пруга кон Бугарија, којашто стана и главен приоритет. Чинам дека веќе имаше некакви проекти и релативно бргу се започна со изградбата. Сега читаме дека тогаш беа непотребно потрошени преку 100 милиони долари. Меѓутоа, веднаш беше јасно и дека, освен нагласениот стратегиски интерес – потребата да имаме диверзифицирани железнички врски, пругата нема никакво економско оправдување. Бугарските пристаништа на Црно Море се далеку и не можат да бидат конкуренција на Солун, та и на Драч. Кон Бугарија нема доволно ниту стоки, а уште помалку патници, кои би ја оправдале нејзината изградба.

Тоа го кажуваа и нашите експерти, ама го потврди и Германија. Берлин официјално ни понуди 30 милиони марки помош за изградба на пругата кон Бугарија, ама и со услов – Владата да донесе закон, со кој ќе се обврзе дека ќе врши рефакција (враќање) на дел од транспортните трошоци за превезената стока, со цел да се стимулира и оправда користење на оваа пруга. И на нашите експерти, и на германските, им беше јасно дека пругата нема да биде рентабилна, ќе носи загуби секоја година и дека Владата, на тој начин, ќе мора да ги покрива. За никого не беше спорно дека, ако владата секоја година не фрла додатни големи пари во бурето без дно, наречено пруга кон Бугарија, истата нема да може да функционира. Според првичните пресметки во 1990-тите, чинам, пругата требаше да чини нешто преку 200 милиони долари. Денес, сумата нарасна на преку 600 милиони евра!? Во Македонија, до сега, не е изграден објект, којшто би чинел приближно на таа огромна сума. Тоа е мега проект и за најразвиените. Најблиску беше несреќниот ФЕНИ, со преку 500 милиони долари, којшто се претвори во најголемиот стопански неуспех на државата, во голема мерка и поради безумни лични политички пресметки. Можеби не требаше да го градиме ФЕНИ ама, откако го изградивме, по никоја цена не смееше да се затвора. Времето покажа дека тоа беше непростлива грешка.

И сега, кога сме презадолжени и прашањето е само кога, а не дали ќе банкротираме, оваа наша влада, без грам памет, влегува во таква авантура со која ќе ја докусури државата. Ќе потрошиме огромни 600 милиони евра, и секоја година ќе фрламе нови милиони, во нашето најново фијаско. Покрај тие додатни средства, за да може железницата да функционира, ќе треба да се отплаќа и огромниот кредит. Со овој нерентабилен мега проект, не си ставаме трн во здрава нога туку голем клинец. Будалите немаат рогови. Пругата секако ќе има некакво стратегиско значење ама оваа инвестиција, сѐ заедно и без никакво сомневање, е најголемата глупост која досега ја направила македонската држава. Истото, апсолутно важи и за пругата кон Албанија. И за времето на Југославија, кога беше актуелно железничкото поврзување со Албанија, имаше две опции – или преку Македонија, или преку Црна Гора. Политичарите веројатно и војуваа која од двете републики да ја гради. Победи Подгорица. Лично ми е познато дека Црногорците се каеја после тоа, бидејќи и таа железничка врска беше економски неисплатлива и Црна Гора имаше сериозни проблеми и големи трошоци. Долго време таа и не функционираше.

Неодамна, во разговор со луѓе од власта, по констатацијата дека пругата кон Бугарија е непотребен и долгогодишен трошок, реакцијата беше дека е тоа интерес на НАТО!? Ако е навистина така, тогаш оваа гарнитура на власт навистина не знае што прави. Дали свесно ја уништуваат Македонија за интересите на САД (НАТО)? Ако Алијансата има потреба од пругата, нека ја гради. Ако е ова точно, тогаш не ни гине и изградба и на пругата кон Албанија, што ќе значи нов исчекор кон банкрот на државата, со нови обврски без никаков ќар. Умните не постапуваат така. Секако дека експертите треба да ја дадат последната проценка. Меѓутоа, сосема е логично да се констатира дека Коридорот 8, барем преку Македонија, засега треба да се сведе на изградба на модерен автопат и до бугарската и до албанската граница. Во прашање се мали дистанци а железницата е исплатлива само на долги. Црноморските нема никогаш да бидат главни извозно – увозни пристаништа за Македонија. Предалеку се. Албанските, пак, се преблиску за стоките да се товарат комбинирано на камиони до воз па на брод, и обратно. Од Скопје, до пристаништето во Драч, има неполни 300 километри коишто не дозволуваат повеќе претовари. До Софија, пак, има помалку од 250 километри и стоките кои ги разменуваме е многу полесно и побрзо да се превезуваат камионски до сите тамошни дестинации. За патниците, пак, не се исплатува да патуваат со воз кога со модерен автопат би стигнувале за максимум два и пол часа. Заради близината, не успеа и авионската линија која, од политички причини, беше по втор пат отворена.

При сите овие размисли, да не забораваме и дека, во целина, македонските железници се нерентабилни. Секоја година генерираат загуби. А ние, се насочуваме кон продлабочување на зијанот, место да бараме трајно решение преку некаква регионална интеграција! Просто неверојатно. Крајно време е надлежните да удрат со главите во ѕидот, и добро да размислат што прават. Тие носат економска одговорност, не политичка. Македонија не е доволно богата за да може да се расфрла со економски неоправдани проекти од овој тип. Барем засега, железничко поврзување со Бугарија и Албанија не ни е потребно бидејќи ем е економски неоправдано, ем е преголем залак. Во некоја подобра иднина, ако има потреба, тогаш нека се гради.

    

Најново

Филипче до членството: Сега повеќе од било кога ни е потребно единство

Sase Ivanovski

(ВИДЕО) Германскиот канцелар Олаф Шолц: Гласот за СДСМ, Ковачевски и Пендаровски е глас за европската иднина на Македонија

Sase Ivanovski

(ВИДЕО) ХРВАТСКИОТ ПРЕТСЕДАТЕЛ МИЛАНОВИЌ: БЕВ ЛИЧЕН СВЕДОК КОЛКУ СТЕВО СИЛНО СЕ БОРИ ЗА МАКЕДОНИЈА ДА ВЛЕЗЕ ВО ЕУ!

Sase Ivanovski

ХОРОР: Грабнат, претепан и прободен скопјанец – му забраниле да оди на лекар и во полиција

Sase Ivanovski

НАРОДОВ ИЗГИНА СО МОТОРИВЕ: Двајца моторџии излетале од пат, повредена и 23-годишна сопатничка

Sase Ivanovski

ПОРАДИ НАДГРАДБА НА СИСТЕМИТЕ, ЕВН ОНЛАЈН Е ВО ПРЕКИН ДО 07.05

Sase Ivanovski

ФОТО НА ДЕНОТ ОД КУМАНОВО

Sase Ivanovski

ВАНКОВСКА: СИЉАНОВСКА ПОКАЖА МНОГУ НИСКО НИВО ВО ДУЕЛИТЕ СО ПЕНДАРОВСКИ

Sase Ivanovski

ВАНКОВСКА: СИЉАНОВСКА СЕ ДРЗНА ДА МЕ НАВРЕДУВА ВО ПРИВАТНИ ПОРАКИ, НИКОГАШ НЕ СМЕ БИЛЕ ПРИЈАТЕЛКИ

Sase Ivanovski

ВАНКОВСКА: ЈАС НЕМА ДА ГЛАСАМ ЗА СИЉАНОВСКА!

Sase Ivanovski

(ВИДЕО) ПЕНДАРОВСКИ: ЗАПРЕПАСТЕН СУМ ШТО СИЉАНОВСКА НЕ ЗНАЕ ШТО Е ВРХОВЕН КОМАНДАТ НА АРМИЈАТА

Sase Ivanovski

Ковачевски за случајот со спортските ваучери: Обвинителството треба да работи независно и согласно закон

Sase Ivanovski

Тошковски во посета на Единицата за безбедност на сообраќајот на патиштата и Единицата за увид на место на настан и анализа

Sase Ivanovski

Мицкоски: Ќе удриме силно по челото на корупцијата донесена од ДУИ и СДС, ги крадат и Македонците и Албанците

Sase Ivanovski

Ромите одбиваат да молчат пред неправдата

Sase Ivanovski

ЧУДНА ИЗЈАВА НА СИЉАНОВСКА

Sase Ivanovski

Пендаровски: ДНО.Дебата на МТВ никогаш не сме договориле .Последна ќе имаме на 6 мај на тв канал 5

Sase Ivanovski

Силјановска-Давкова: На претседателска дебата со празно столче

Sase Ivanovski

Петровска од Тетово: Предвидуваме рекордни 1,35 милијарди евра поддршка за земјоделците

Sase Ivanovski

(ВИДЕО) Спасовски откри дека нарко босовите ја спасиле и дрогата и возилата вредни милиони евра: Откривме кој ја пробил акцијата Планина” на Обвинителството за гонење организиран криминал и корупција која се однесува на наркобосови од Грчец и Гази Баба

Sase Ivanovski

Грозданов: Политичарите да разберат дека Македонија има скапоцени метални суровини, додека „еколошките активисти“ плашат народ со невистини

Sase Ivanovski

(ВИДЕО) ДАНЕЛА ПРЕД ДА БАРАШ ГЛАСОВИ НА ИЗБОРИТЕ, ИСКОСИ ГО КЕЈОТ ЗМИИ ЌЕ ГИ ИЗЕДАТ СКОПЈАНИ!!!

Sase Ivanovski

Бојмацалиев: Одделенијата за внатрешни работи Неготино и Кавадарци подготвени за изборите на 8 мај

Sase Ivanovski

ПЕНДАРОВСКИ: Давкова си закажала дебата сама со себе на МТВ 

Sase Ivanovski

ПЕНДАРОВСКИ: Очекувам пресврт во вториот круг на изборите

Sase Ivanovski

ЦАРЕВИ НА ДЕНОТ: СИ СЛАВАТ ПРВИ МАЈ НА КЕЈOT ВО СКОПЈЕ

Sase Ivanovski

(ДОКУМЕНТ) Митева: Битиќи ја злоупотребил својата позиција како вицепремиер бара од компаниите да гласаат за него наведувајќи го бројот на гласачкото ливче

Sase Ivanovski

(ВИДЕО) ПЕНДАРОВСКИ ДО СИЉАНОВСКА: ЗНАМ ДЕКА ВИЕ НИШТО НЕ ЗНАЕТЕ И НЕ СЕ ОД ОВДЕ, АМА КАЖЕТЕ И НА ЈАВНОСТА ЗОШТО Е МИЦКОВСКИ СЛИКАН СО НАРКО БОСОВИ?!

Sase Ivanovski

ПЕНДАРОВСКИ: После јавната бламажа на трите досегашни ТВ дуели, Гордана Силјановска Давкова сфати дека единствен начин да излезе како победник во тие јавни соочувања е да организира разговор со „празно столче“ во договор со јавниот сервис чии генерален директор со месеци е ангажиран во партиска кампања на ВМРО-ДПМНЕ

Sase Ivanovski

„САКАВ ДА СЕ ВРАТАМ УШТЕ ВО ДЕКЕМВРИ, АМА НЕ ВИ ЧИНЕШЕ ПОРАДИ ИЗБОРИТЕ“ Палчо му пиша писмо на министерот Лога, а го објави партијата Десна

Sase Ivanovski

Колку трошеле туристите лани во Грција?

Sase Ivanovski

Бирмингем банкротираше, кој е следен британски град?

Sase Ivanovski

АСО: Зголемувањето на цените на осигурувањето од задолжителна автомобилска одговорност е неоправдано и без основа

Sase Ivanovski

ЦУК: Три пожари на отворено, апел за внимателност поради наглите метеоролошки нестабилности

Sase Ivanovski

Трамп: Апсењето на студенти во Њујорк „беше убаво за гледање“

Sase Ivanovski

Државната изборна комисија го заокружи едукативниот караван „ТИ СИ НА РЕД“ во битолскиот и тетовскиот регион

Sase Ivanovski

Македонската амбасада во Тирана за нашите државјани кои ќе летуваат во Албанија објави телефонски броеви за итни случаи

Sase Ivanovski

Пронајдено лице пријавено за изгубено во Парк – шумата Водно

Sase Ivanovski

„Старите рани“ непожелни во изборни кампањи

Sase Ivanovski

Почина таткото на Тоше Проески: Само еднаш се огласи во јавност по смртта на синот!

Sase Ivanovski

,,Тигрите” ќе го пречекаат Палчо на аеродром

Sase Ivanovski

ЛЕВИЦА ПИКИРА КОН СПИКЕРСКОТО СТОЛЧЕ Апасиев верува дека Левица ќе има 12 пратеника

Sase Ivanovski

ПОЗНАТ Е ИДЕНТИТЕТОТ НА ПОЧИНАТАТА ДЕВОЈКА ВО ШТИП Мајка ѝ уби и запали маж во Кавадарци

Sase Ivanovski

НЕМА ДА УПОТРЕБУВАМ СЕВЕРНА Секако нема да ги тргнам таблите пред институциите, вели Силјановска

Sase Ivanovski

САМ СЕБЕ СЕ УДИРАЛ Пијан кумановец бил агресивен и кон полицајците

Sase Ivanovski

СИЛЈАНОВСКА И ПЕНДАРОВСКИ НЕ СЕ ПРОТИВ ИСТОПОЛОВИ ПАРТНЕРСТВА Имаат резерва дали треба да имаат потомство

Sase Ivanovski

„МИРИСА НА ПРОМЕНИ“ Мицкоски со семејството на 1 Мај во Мокриево

Sase Ivanovski

Спилберг му помага на Бајден во изборната кампања

Sase Ivanovski

Колумбискиот претседател најави прекин на дипломатските односи со Израел

Sase Ivanovski

Силјановска Давкова на тв дебата со Пендаровски: Логично е опозицијата да се обединува кога има противник каква што е оваа власт!

Sase Ivanovski

Силјановска-Давкова ќе почитува, но нема да употребува Северна, за Пендаровски тоа е невозможно во меѓународните институции

Sase Ivanovski

Ѓоковиќ запрен од Агут на мастерсот во Мајами

Sase Ivanovski

Загина 19-годишен возач во Србија, со автомобилот удрил во бетонски крст

Sase Ivanovski

Соопштение

Sase Ivanovski

Битиќи и кандидатите од ИЕ2: Во коалиција сме со граѓаните за европска Македонија

Sase Ivanovski

157 санкционирани возачи под дејство на алкохол

Sase Ivanovski

СДСМ: Глас за СДСМ на 8-ми мај е глас за поголеми плати и унапредени работнички права

Sase Ivanovski

ВМРО: Каевски од голтар до милионер, фатен како прави милионски проневери како директор на Агенцијата за млади и спорт

Sase Ivanovski

34 санкции за возење под дејство на алкохол на подрачје на СВР Битола

Sase Ivanovski

ВМРО: Ковачки: За Свети Николе предвидуваме изградба на магистрален гасовод до Велес и нови 8 милиони евра за општината

Sase Ivanovski

ВМРО: Николоски: Соработка со Али Ахмети во било која варијанта, форма и начин нема да има

Sase Ivanovski

Пендаровски: Силјановска-Давкова призна дека имала фри шоп

Sase Ivanovski

ВМРО: Николоски: Четирите про опозициски кандидати за претседател до денес ја немаат поддржано Силјановска Давкова, тоа значи дека или немаат елементарно чувство за државата или свесно или несвесно работат за ДУИ и Али Ахмети

Sase Ivanovski

СДСМ: Со глас за СДСМ на 8 мај ги чуваме темелите на државата, демократските вредности и слободата

Sase Ivanovski

Претрес во Мала Речица, пронајдена дрога

Sase Ivanovski

Почина таткото на Тоше Проески: Само еднаш се огласи во јавност по смртта на синот!

Sase Ivanovski

(ВИДЕО) КОВАЧЕВСКИ И МЕНДИ ЌИРА СО РАЗЛИЧНИ СТАВОВИ ЗА ПОКАЧУВАЊЕТО НА ЦЕНИТЕ НА ПОЛИСИТЕ ЗА АВТО ОДГОВОРНОСТ

Sase Ivanovski

(ВИДЕО) МЕНДИ ЌИРА ОД КОМОРА НА СЕВЕРОЗАПАДНА МАКЕДОНИЈА ДЕМАНТИРА ДЕКА ИМА БИЗНИСМЕНИ КОИ СЕ ПРОТИВ ВЛЕЗОТ ВО ЕУ

Sase Ivanovski

Ковачевски: Тој што не може да формира влада, значи изгубил на изборите

Sase Ivanovski

Ердоган: Неонацистичкиот тероризамво Европа достигна ниво што ја загрозува безбедноста на животот и имотот на нашиот народ

Sase Ivanovski

Али Ахмети стана „почесен граѓанин“ на Тирана

Sase Ivanovski

130 санкции за брзо возење

Sase Ivanovski

ДА ГИ НАДМИНЕМЕ ВНАТРЕШНИТЕ РАЗНОГЛАСИЈА И ПОДЕЛБИ Да ги зацврстиме единството и слогата, порача г.г. Стефан во Велигденското послание

Sase Ivanovski

(ВИДЕО) НАД 1 МИЛИОН ГРУЗИЈЦИ ИЗЛЕГОА НА ПРОТЕСТИ ПРОТИВ ПРОРУСКАТА ВЛАДА

Sase Ivanovski

ВЕЛИГДЕНСКА ГЕНЕРАЛКА: Се чистат храмовите

Sase Ivanovski

Спасовски: Апсолутно сум против скандирањето „УЧК“ на скопскиот плоштад

Sase Ivanovski

ЦЕЛ ПРОФИТ ОД БЛИЗУ 6 МИЛИОНИ ЌЕ ОДИ ЗА ПОКРИВАЊЕ НА СТАРИ ЗАГУБИ – во „Макстил“ ќе има и промени, а еве за што се работи

Sase Ivanovski

ВАЖНА ОДЛИКА ЗА АКЦИОНЕРИТЕ НА НЛБ БАНКА – Ќе се дели богата дивиденда, еве колку же изнесува по акција

Sase Ivanovski

ЕУ ЌЕ МУ ДАДЕ ДВЕ МИЛИЈАРДИ ЕВРА НА ЗАПАДЕН БАЛКАН ДО 2027 ГОДИНА: Што предвидува досега најамбициозниот финансиски пакет?

Sase Ivanovski

Нема да се знае кога ќе биде доведен Палевски, поради безбедносни причини

Sase Ivanovski
Вчитувам....